ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΑΡΧΙΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ
12/07/2017
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΓΙΑ ΔΩΡΟΕΠΙΤΑΓΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
12/07/2017
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ
12/07/2017
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΓΙΑ ΔΩΡΟΕΠΙΤΑΓΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
12/07/2017
Προβολή όλων

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΑΡΧΙΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ.

“ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ”
17 Οκτωβρίου 2016

Κυρίες και Κύριοι,

Είμαι ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Θαλαμηπόλων και Αρχιθαλαμηπόλων Ε.Ν. και σας ευχαριστώ για την πρόσκληση που μου αποστείλατε για να παραστώ στην σημερινή ημερίδα.
Είναι γεγονός αναμφισβήτητο και αναγνωρίζεται από όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες ότι το ακτοπλοϊκό δίκτυο της Χώρας, δεν έχει ένα κεντρικό σχεδιασμό αλλά κατά καιρούς τροποποιείται ανάλογα με τα πλοία τα οποία και προσφέρονται για κάθε γραμμή, πράγμα το οποίο και προκαλεί πλείστα όσα εγγενή προβλήματα τα οποία και χρήζουν άμεσης αλλά και οριστικής λύσης ώστε να αποκατασταθεί το γενικότερο θέμα των θαλασσίων συγκοινωνιών στην Χώρα μας, με γνώμονα την εξυπηρέτηση και χωρίς ταλαιπωρίες μετακίνηση του επιβατηγού κοινού, των τουριστών και των νησιωτών μας αλλά και με την εξάλειψη των φαινομένων απομόνωσης και παραγκωνισμού των νησιών μας ανάλογα με το πόσο προσοδοφόρα είναι η γραμμή.
Δεν μπορεί κατά συνέπεια να τίθεται θέμα και διαχωρισμός σε άγονες δρομολογιακές γραμμές και σε γραμμές φιλέτο και να χρησιμοποιείται ως κριτήριο το “κέρδος” της κάθε γραμμής αλλά πρέπει να τεθούν άλλα, πλέον σοβαρά, κριτήρια και προτεραιότητες οι οποίες και πρέπει να συνοψίζονται και να αποσκοπούν στην ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ και όχι βέβαια στην ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ.

Είναι γεγονός επίσης αναμφισβήτητο ότι ναυτιλία και το ακτοπλοϊκό δίκτυο δεν είναι μόνον τα πλοία και τα λιμάνια της Χώρας αλλά κυρίως είναι και τα πληρώματα τα οποία και στελεχώνουν τα πλοία και τα οποία έχουν όλο το βάρος για την ασφάλεια του ίδιου του πλοίου, των επιβατών και των εκτελουμένων δρομολογίων.

Την σκληρή αυτή πραγματικότητα έρχεται να επιβεβαιώσει και η σημερινή ημερίδα με το συγκεκριμένο θέμα εργασιών, η οποία όμως και δεν θα είναι πλήρης αν δεν ληφθεί υπόψη και ο παράγοντας των ναυτεργατών.
Καιρός είναι λοιπόν, έστω και τώρα να αξιολογηθεί σωστά η υπάρχουσα κατάσταση και να τεθούν στην σωστή σειρά οι προτεραιότητες που πρέπει να εξυπηρετηθούν.
Και η πρώτη προτεραιότητα, τουλάχιστον για εμάς τους ναυτικούς είναι η κατάργηση της φράσεως “άγονες γραμμές” και η αντικατάστασή της με την φράση “τακτικές και σταθερές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για όλα ανεξαιρέτως τα νησιά μας” ώστε να υπάρχουν σταθερές συγκοινωνίες και σταθερή σύνδεση με όλα τα μέρη και σημεία της Χώρας μας.
Σταθερές λοιπόν ακτοπλοϊκές συνδέσεις, όλο το χρόνο, με όλα τα σημεία της ενδοχώρας και του νησιωτικού συμπλέγματος.

Αλλά, όπως προείπα, δεν αρκούν μόνον οι θεωρητικοί σχεδιασμοί των εκάστοτε δρομολογίων και ακτοπλοϊκών συνδέσεων αλλά προέχει και η σωστή και πλήρης επάνδρωση των πλοίων για να έχουν μια σταθερή και ασφαλή εκτέλεση των δρομολογίων αυτών.
Και σας φέρνω για παράδειγμα την ειδικότητα των θαλαμηπόλων που υπηρετούν σήμερα στα πλοία μας.
Πολλοί έχουν την εντύπωση ότι είμαστε τα “γκαρσόνια και οι τραπεζοκόμοι” του πλοίου και το προσωπικό το οποίο επιμελείται για το καλό “στρώσιμο” των κρεβατιών του πλοίου.
Γι’ αυτούς όμως που γνωρίζουν η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική.
Σαφέστατα ο ρόλος και η αποστολή των Θαλαμηπόλων δεν περιορίζεται απλά και μόνον στα καθήκοντα του ξενοδοχειακού τομέα του πλοίου.
Είναι τα μέλη εκείνα του πληρώματος τα οποία και είναι σε συνεχή επαφή με τους επιβάτες για την επίλυση κάθε απορίας τους και για την απάντηση σε κάθε ερώτηση τους και κυρίως αποτελούν και συνιστούν το κύριο και μέγιστο τμήμα του πληρώματος το οποίο και σε περίπτωση κινδύνου και ατυχήματος, επωμίζεται το έργο της ασφαλούς εκκενώσεως του πλοίου.
Είναι σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες ναυτικοί, οι οποίοι, μετά τις τρομακτικές μειώσεις των συνθέσεων που έγιναν στην ειδικότητά τους τα τελευταία χρόνια και την καθιέρωση των ειδικών συνθέσεων, δουλεύουν συνεχώς τον μεν χειμώνα 14-16 ώρες το δε καλοκαίρι και επί 20 ώρες, επί 31 ημέρες τον μήνα, και με 24ώρη παραμονή στον χώρο της δουλειάς τους.
Υπάρχουν πολλοί τέτοιοι εργαζόμενοι σε αυτή τη Χώρα με τέτοιες συνθήκες απασχόλησης;
Και τι θα γίνει κύριοι στην περίπτωση του όποιου ο μη γένοιτο ατυχήματος;

Και πως θα έχουμε σταθερές και ασφαλείς θαλάσσιες συγκοινωνίες με κουτσουρεμένα και εξουθενωμένα πληρώματα;

Το έχουμε πει πολλές φορές.

Το ξαναλέμε για άλλη μία φορά.

Η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων των επιβατών και του πληρώματος δεν χωρεί καμία απολύτως έκπτωση.

Και σε αυτό πρέπει να συμφωνείτε όλοι.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Comments are closed.